Dzisiejszy marketing, jaki może być aby dawać efekty?

Marketing w kolokwialnym przesłaniu jest identyfikowany z reklamą. Jest to tak rozpowszechnione przeświadczenie, iż nawet zawodowcy od czasu do czasu zawężają tą dyscyplinę nauk gospodarczych do tego fragmentu aktywności marketingowej. W klasycznym znaczeniu marketing miał badać potrzeby konsumenta, czasem stwarzać je, oraz troszczyć się o to aby firma posiadała aktualne informacje o tym czego pragnie konsument.

ozdobny flakonik z perfumami

Autor: Felix Padrosa Photography
Źródło: http://www.flickr.com

Zarazem należałoby sprawić by klient (idź do serwisu) dobrze kojarzył przedsiębiorstwo oraz towar bądź usługę. Takie dążenie do pokazania konsumentowi iż poza przychodem frapuje nas człowiek jako taki nie musi być zaraz przedsięwzięciem podyktowanym wyrachowaniem. Im bardziej szczere będzie zaangażowanie firmy w jakiekolwiek cel charytatywny tym odpowiedniej z punktu widzenia marketingu. Słowem, jeśli prezes chce podarować jakieś środki na szczytny cel, czemu się tym nie pochwalić, budując w ten sposób pozytywny wizerunek firmy?

Oczywiście sekcja marketingu powinna także troszczyć się o to, by w stosowny sposób zadbać o potrzeby klienta i spełnić jego wyczekiwania. Również powinna zadowolić wyczekiwania co do metody sprzedaży, niejako zapakowania artykułu. (Stąd wymagania w bankach co do odzienia pracowników). Obecnie o to by klient dobrze kojarzył biznes dba się na czasami bardzo subtelnych pułapach, przyznaję czasami dość spornych.

Omawiany tekst, który na tej stronie publikujemy, jest niezwykle zajmujący, ale warto oprócz tego przeczytać pokrewne wiadomości – więcej pod tym linkiem (http://www.progresdisplays.pl/flagi-reklamowe).

Wykorzystuje się na przykład w działaniach promocyjnych zapach.

W latach 90-tych dwudziestego wieku dowiedziono, że wykorzystanie właśnie aromatu może powiększyć sprzedaż produktu i w ten sposób powstał tak zwany marketing zapachowy. Kliknij po więcej: skuteczna aromaterapia. Jako przykład może tutaj służyć takowe ustawienie nawiewu powietrza w piekarni, żeby woń świeżego towaru rozchodził się w calutkiej okolicy piekarni – może to przynieść powiększenie obrotów, bowiem z jednej strony wzmaga łaknienie klienta z drugiej zaś strony aromat świeżego bochenka jest przekonującym sygnałem, iż towar który oferuje piekarnia jest najwyższej próby.

kwiaty

Autor: jacinta lluch valero
Źródło: http://www.flickr.com

Marketing zapachowy wykorzystuje się także w różnych innych obszarach, dajmy na to we fryzjerstwie lub w perfumerii. Ustalono, iż poniektóre zapachy sprawiają u ludzi stan relaksu, co może ich skłaniać do skorzystania z naszych usług a już na pewno sprawi iż choćby przelotnie zaciekawią się naszą działalnością i nasz towar zaistnieje w ich myśli.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*