
Za promocją internetową stoi łatwość rozliczania konwersji wykupionych kampanii, co potwierdza na przykładzie e-mailingu Błażej Miernikiewicz, prezes jednej z największych w kraju agencji specjalizujących się w marketingu internetowym – Artefakt.pl: Zainteresowanie mailingami rosło ostatnio bardzo dynamicznie. Dodanie do oferty mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na łatwą ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od reklamy w TV czy prasie.

Polskie analizy odzwierciedlają trendy w USA dotyczące sieciowych form promocji. Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. polski rynek reklamy zmniejszył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Jedynie reklama internetowa odnotowała 7% wzrost przychodów w trakcie pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Badania domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze korzystniejsza dla tego sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku.
Opisywana tu problematyka jest według Ciebie cenna? Jeśli tak, to wejdź do serwisu spolka komandytowa, który publikuje zbliżone tematy.
Prognozy potwierdza codzienna praktyka agencji marketingu internetowego:- Polskich agencji specjalizujących się w marketingu w wyszukiwarkach kryzys nie dotknął – stwierdza Błażej Miernikiewicz z Artefakt.pl – Zainteresowanie linkami sponsorowanymi jak i pozycjonowaniem rośnie. Po pierwszym półroczu mamy ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r., co daje ponad 300 polskich i zagranicznych serwisów internetowych. Podobnie jest w przypadku innych agencji SEO/SEM, z którymi mamy kontakt – skomentował szef Artefakt.