Efektywność reklamy to jej najważniejsza cecha

Czy idąc do sklepu, kupujemy produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Pytanie retoryczne? Nie do końca, przynajmniej kiedy realizujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy nie drażni Was sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem tylko jednego działu – sprzedaży? A do tego gratyfikacja finansowa za odniesiony sukces zostaje przyznana właśnie temu teamowi! A nam marketingowcom, przypada satysfakcja z dobrze wykonanego zadania oraz uścisk dłoni prezesa.

Chcesz przeczytać coś podobnie ciekawego? Super, ta strona www (http://www.strefakas.pl) z pewnością będzie dla Ciebie wartościowa, ponieważ przeczytasz tam wiele podobnych informacji.

Często stosowanym sposobem rozliczania reklamy w naszym kraju jest model „płać za emisję”, niezależnie od tego z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie nazywany jest mianem CPM (Cost per Mille – koszt za tysiąc odsłon) choć jest obowiązującym w mediach, jest nad wyraz mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty. Dlaczego? Przedsiębiorstwa wydając miliony na kampanie reklamowe, „kupują” jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając skuteczności swoich działań. Żadne bowiem medium nie gwarantuje efektów realizowanych kampanii. zwyczajnie, to co kupujemy w domu reklamy lub w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby tak można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy stałym budżecie, zwiększymy sprzedaż do określonego poziomu X – czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko obietnica, a rzeczywista obwiązująca umowa (zobacz wypowiedzenie umowy o pracę) z mediami. Wtenczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa wyglądałaby dużo lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest w tym branding, Wrocław to miasto, gdzie znajdziemy parę świetnych agencji, jak ta.

Realizowanie kampanii w modelu „płać za sukces” można stosować długofalowo. A co najważniejsze, środki na ten typ promocji mogą śmiało obciążać budżetu sprzedażowy. W Polsce, co prawda w praktyce nie dywersyfikuje się kampanii reklamowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto zastanowić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W prestiżowym brytyjskim magazynie „The Economist”, w tekście poświęconym reklamie online, autor dowodzi: „To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy… Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Tak więc reklama w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważne kosztem zmiennym. Im więcej zatem sprzedajemy, tym więcej możemy wydać na tego typu reklamę!