Wizerunek przedsiębiorstwa w Internecie ma duże znaczenie

Powoli i w Polsce gruntuje się coraz silniej prawidłowe przekonanie, że wizerunek jest tak samo istotny, jak pozostałe działania. I to jednocześnie w wymiarze grupowym, jak i osobowym, czyli ważny wizerunek nas jako osoby, która chce się wypromować, jak i całej firmy, która pragnie być postrzegana jako zaufany i poważny partner biznesowy. Dawne przypadkowe nazwy („zamerykanizowane”) lub od nazwiska właściciela odchodzą do przeszłości. tak samo logo, zupełnie przypadkowe, bez przekazu i głębi. Obecnie liczy się wizerunek na miarę XXI wieku.


internet
Napisane przez: istock.com
Zaczerpnięte z: istock.com
Od wielu lat to powszechna świadomość w państwach rozwiniętych. Polska przez lata nie miała wolnego rynku, kwitł za to socjalizm, który wykluczał jakikolwiek marketing. Zamiast tego była propaganda, czyli ogłupianie społeczeństwa tymi samymi powtarzanymi w kółko frazesami. Firmy państwowe wobec takiego rozwoju sytuacji nie musiały się bać konkurencji, więc nie musiały starać się o jakiś tam wizerunek. W latach dziewięćdziesiątych wszystko sięodmieniło, a że wszystko wydarzyło się tak szybko, to te nasze polskie przemiany pozostawiły dużo złego. Nazwy, które naśladowały angielskie wyrazy czy dziwaczne połączenia imion czy nazwisk właścicieli, nie zachęcają do skorzystania z oferty takiej spółki.


Te zaszłości powoli odchodzą w niepamięć, a każda nowa firma wie, że jeśli pragnie zaistnieć na rynku to koniecznym działaniem jest jej skuteczna wizerunkowa strategia. Wiadomo także, że strona www to aktualnie coś oczywistego, bez czego ciężko dobrze funkcjonować. Tak samo skuteczna promocja tejże strony, czym wyżej w Googlach, tym korzystniejsza jej pozycja i wizerunek pośród klientów. Jakoś tak już jest, że skoro widzimy sklep w centrum miasta wstępujemy do niego częściej i chętniej niż do tego na obrzeżach. Tak samo jest z miejscem w
internet
Napisane przez: Duncan Hull
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
wyszukiwarce\wyszukiwarce internetowej. Czym wyżej, tym bardziej godny zaufania.

Jednakowoż poza tymi nowatorskimi metodami promocji nie zapominajmy o tradycyjnych sposobach: wizytówki, ulotki, teczki ofertowe bądź foldery (czytaj więcej), to niezmiennie narzędzia, które działają, one także są niezbędne, żeby dana firma była postrzegana jako pewna i godna zaufania. Sukcesem jest właśnie połączenie takich dwóch światów: offline i online. Nie da się istnieć tylko na jednej płaszczyźnie, gdyż to niestety nie prowadzi do niczego dobrego. Tylko bycie na tych dwóch frontach, w świecie off i on, przynosi korzystne rezultaty biznesowe oraz wizerunkowe. Pamiętajmy o tym, nie lekceważmy żadnego kanału komunikacji z naszymi kontrahentami.

Powiązane artykuły - AA Print
18/02/12, 14:41:06
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.