Menedżer – kompan czy dyktator, zatem o dylematach kierowania zespołem

Stanowisko kierownicze wymaga na pewno umiejętności kierowania zespołem. Przydzielenie poszczególnym pracobiorcom sprecyzowanych zadań pomaga efektywnie spełniać określone cele.

firma - pejzaż

Autor: Prentsa Aldundia
Źródło: http://www.flickr.com
Dobry przywódca powinien znać swoich pracobiorców, ażeby wiedzieć, w jaki sposób najlepiej zmotywować ich, w których dziedzinach zapewnić rozwój. Musi on zidentyfikować zarówno już posiadane zdolności, a również cechy charakteru, ażeby zdołać oszacować, czy pracownik jest ambitny oraz pragnie rozwijać się. Takiej osobie możemy bowiem polecić nowe obowiązki a także wyzwania – będzie to odpowiednie tak dla firmy, jak także dla pracobiorcy, który poczuje się doceniony. Musi udzielać pomocy, ale być też wymagającym oraz z pewnością konsekwentnym. W tej sytuacji idealne będzie odnalezienie złotego środka.
Światło diodowe

Autor: LARS
Źródło: LARS
Serwis zumi w urządzniach moblinych

Autor: Zumi
Źródło: http://www.zumi.pl

Bycie świetnym menedżerem nie jest prostym obowiązkiem, dlatego że ciężko być tak kompanem, jak także dyktatorem. Zarządzanie ludźmi wymaga cech, jakie pozwalają z jednej strony na okazanie empatii jak też dobrego serca, z kolei z drugiej strony konsekwencji i rygoru. Ich zestawienie, choć może wydawać się skomplikowane, przeważnie jest kluczem do szczęścia.

Po przeanalizowaniu tego tekstu zobacz, co zawiera rekomendowana witryna (https://franklincovey.pl/efektywnosc-pracownikow/), która też Cię z pewnością zafascynuje, gdyż komunikaty na niej są nie mniej ważne.

Kierownik zespołu nie może wahać się, musi mieć poczucie własnej wartości a także nie wdawać się w dysputy z pracobiorcą, jaki podważa jego zdanie.

Powinien egzekwować od swojego zespołu wykonywanie powierzonych zadań, dawać wskazówki umożliwiające jego poprawne wykonanie jak też jasno wyrażać własne opinie, wartościując nie osoby, lecz sposoby ich działania. Umiejętność planowania to również cecha niezbyteczna do organizacji pracy teamu.